Berkat Kesabaran

Tuesday, October 28, 2008


Alhamdulillah, saya dapat menyiapkan tugasan saya iaitu menganalisis laman web. Bermacam-macam perasaan dalam menyiapkan analisis laman web ini. Rasa malas, tension, pening kepala dan macam-macam lagi.


Bagi saya menganalisis laman web sebanyak 50 ini bukan perkara yang mudah. Proses pemikiran kritikal di gunakan pada waktu ini. Berbanding dengan proses mencantikkan serta menambah baikan blog , ia tidak terasa seperti menganalisis laman web kerana bila sesuatu yang kita buat terhasil ia memberi satu kepuasan kepada diri.

Apabila selesai menganalisis laman web, saya perlu save hasil kerja ini dalam bentuk gambar. Proses mengedit perlu dilakukan pada waktu ini. Hasil kerja daripada word perlu di prtsc sysrq dan di masukkan di dalam paint dan seterusnya barulah dapat di save dalam bentuk gambar. Bermacam-macam proses yang perlu di lakukan dalam mengedit analisis laman web ini.

Akhirnya, apabila semuanya sudah selesai barulah saya dapat poskan analisis yang dibuat ke dalam blog Pautan laman web. Namun, hasil yang di post kurang jelas tulisannya. Ia memerlukan snap untuk mendapatkan paparan yang lebih baik. Walaupun hasil analisis yang saya buat tidaklah yang terbaik tetapi saya rasa ringan sedikit bebanan yang di pikul. Hal ini kerana dalam sibuk mengulangkaji pelajaran untuk final exam, saya perlu membahagikan masa untuk menyiapkan tesis dan melakukan perkara-perkara lain. Wahlahu’alam.

0 comments: